Rabu, 02 Agustus 2017

Tips Menghilangkan Tato Secara permanen

Tips Menghilangkan Tato. Tato berasal dari Bahasa Polyneshia iaitu tatau yang berarti memberi tanda. Pada zaman peradaban Mesir orang-orang yang mempunyai tatu menunjukkan dirinya sebagai orang yang berlatar belakang darah biru , sama dengan suku dayak yang masyarakat berasal dari kalangan konglomerat diberikan tanda melalui sebuah tato.

Semakin sini , tatu dipandang masyarakat sebagai karya seni Indonesia yang patut dilestarikan. Persepsi tersebut lahir dari artis-artis Indonesia , mereka yang tidak faham wacana seni justru menganggap tatu sebagai 'simbol kejahatan'. Anda juga sering lihat bukan di bandar-bandar besar banyak gengster , yang pada lengannya terdapat banyak tatu bermotif ini itu , intinya buat menunjukkan kesan berangasan dan seram.

Tips Menghilangkan Tato


Tips Menghilangkan Tato Secara permanenTips menghilangkan keloid secara perubatan ataupun moden.

Teknik Dermabrasion
Iaitu menggunakan semacam kertas pasir atau butiran pasir untuk mengelupas dakwat abadi pada kulit yang menjadi lapisan terluar. Sementara dakwat tatu yang berada di bawah lapisan nantinya boleh dikikis dengan pisau bedah oleh spesialis , iaitu doktor kulit.

Dermabrasion boleh dipilih siapa saja karena kosnya agak berpatutan dan mudah prosesnya , tetapi akan timbul rasa sakit yang luar biasa bergantung saiz tattoonya , semakin besar semakin sakit. Pada hasilnya tatu akan hilang tetapi kulit yang sebelumnya di tato akan terdapat bekas luka yang lebih mengerikan dibanding tatu itu sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar