Minggu, 13 Agustus 2017

Menurunkan Berat Badan Dengan Tips Diet Pisang

Maklumat kesihatan Tips Diet Pisang. Diet pisang atau biasa disebut juga dengan morning banana diet ialah salah satu cara untuk menurunkan berat tubuh yang sangat popular di Jepun. Walau bagaimanapun tidak hanya di Jepun , ketika ini diet pisang juga telah popular di Indonesia dan sudah banyak juga yang mencobanya.Buah pisang sangat kaya akan serat dan vitamin C , sehingga pisang sangat baik digunakan untuk diet. Sesuai dengan namanya , morning banana diet , diet yang satu inisangat menekankan sarapan pagi dengan mengkonsumsi buah pisang serta air putih. Berikut ini beberapa tips diet pisang untuk menerima tubuh langsing yang anda idamkan.

Tips Diet Pisang Untuk Menurunkan Berat Badan


Menurunkan Berat Badan Dengan Tips Diet Pisang

Agar diet yang sedang anda jalani dapat menunjukkan hasil yang maksimum , sebaiknya anda mengelakkan untuk mengkonsumsi ice cream , susu , serta dessert pada ketika makan malam. Ketika mengkonsumsi buah pisang , sebaiknya pisang yang dimakan ialah pisang dengan suhu bilik dan bukan pisang yang telah disimpan di dalam peti sejuk ataupun digoreng. Selain itu , sebaiknya waktu makan bermula dari jam 9 pagi sampai dengan jam 8 malam sahaja. Diluardari jam tersebut sebaiknya anda hanya mengkonsumsi air putih sahaja.

Baca Tips Diet Dengan Air Putih

Ketika sarapan pagi , makanlah 1 atau 2 buah pisangserta duagelas air putih. Pada masa makan tengah hari , anda boleh mengkonsumsi makanan apa saja asalkan tidak mengandungi banyak minyak dan kalori tinggi. Sebagai makanan selingan , anda boleh mengkonsumsi ½ atau 1 buah pisang , namun sebaiknya ini dilakukan apabila anda benar-benar sedang lapar atau ingin ngemil. Sedangkan untuk makan malam , anda boleh mengkonsumsi makanan yang sihat dan seimbang , namun jangan lewat dari jam 8 malam.

Salah satu teori mengatakan bahawa diet dengan pisang boleh membantu untuk melangsingkan tubuh sebabdi dalam pisang terkandung karbohidrat tak larut atau yang biasa disebut juga dengan '' resistant starch '. Zat ini didakwa boleh membantu untuk pengurusan berat tubuh , alasannya ialah boleh mencetuskan terjadinya pembakaran lemak dan boleh mengakibatkan kesan yang mengenyangkan.

Pada dasarnya tips diet pisang ini memang tidak boleh mengkremasi lemak , akan tetapi pisang mempunyai serat yang tinggi , jadi pisang boleh membuat perut menjadi kenyang lebih lama serta boleh melancarkan sistem pencernaan selain itu pisang juga dapat memaksimumkan metabolisme dari tubuh sehingga proses penurunan berat tubuh boleh lebih cepat.

Di negara barat , diet pisang atau juga mula popular dan mendapat perhatian khusus dari pakar nutrisi dan pemakanan. Beberapa hasil dari kajian terbaru memang telah mengambarkan bahawa 'resistant starch yang terdapatpada pisang dapat membantu mempercepatkan pembakaran lemak. 'Resistant starch bergotong-royong juga terdapat didalam makanan lain menyerupai kentang serta kacang-kacangan. Akan tetapi kentang dan kacang sebelum diratah perlu disejukkan terlebih dahulu untuk membantu pembentukan dari resistant starch '.

Biasanya rasa lapar boleh dengan mudah muncul setelah kita memakan makanan yang mengandungi banyak karbohidrat murni menyerupai pisang. Oleh kerana itu smothie dari pisang menyerupai ini boleh membuat anda tetap merasa kenyang dan juga bertenaga. Cara lain semoga anda tetap dapat merasa kenyang dan bertenaga namun tidak harus mengasup banyak kalori ialah dengan memakan makanan sihat yang banyak kandungan air serta serat , contohnya ialah menyerupai kacang-kacangan , sayur-sayuran serta buah-buahan. Menambah proteinyang berasal dari low-fat yogurt , telur , daging yang tidak berlemak serta kacang boleh membantu kita untuk mengatasi rasa lapar.

Fakta bahawa pisang ialah makanan yang baik dan juga sihat juga disokong dengan adanya kandungan protein serta potasium di dalam pisangyang sangat berkhasiat untuk melangsingkan tubuh. Akan tetapi semoga dapat berjaya dalam melangsingkan tubuh dengan cara yang sihat , tentu saja diharapkan sebuah disiplin yang lebih serius. Apabila anda ingin melaksanakan diet dengan menggunakan pisang , anda boleh membuat smothie dari pisang yang di campur dengan beberapa potong ais kerikil dan plain low-fat yogurt yang mengandungi kira-kira 150 kalori dan 12 gram protein.

Untuk hasil yang maksimum , anda dapat mengimbangi maklumat kesihatan tips diet pisang ini dengan melaksanakan olahraga secara teratur , hal ini bertujuan semoga kalori yang dibakar boleh lebih banyak daripada yang dimakan. Apabila ketika ini anda sedang menjalankan agenda diet yang lain , maka diet pisang boleh anda tambah untuk dapat memaksimumkan agenda diet yang sedang anda lakukan.

Baca Faedah Buah Pisang Sesuai kandungan nutrisinya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar