Jumat, 11 Agustus 2017

Tips Diet Dengan Cemilan Sihat

Maklumat kesihatan Tips Diet Dengan Cemilan sihat. Makanan ringan yang hampir tidak boleh dipisahkan dengan aktivitas kalem kita , menyerupai menonton televisyen , membaca buku ataupun sekadar nongkrong bareng teman. Walaupunngemilmerupakan aktivitas yang cukup mengasyikkan dan boleh dijadikan sebagai salah satu cara dalam menunda lapar , akan tetapi apabila kurang teliti dalam memilih makanan ringan , justeru dikhuatiri akan memberi kesan negatif untuk kesihatan. Hal ini kerana sebahagian besar makanan ringan yang mempunyai banyak kadar gula , tahap kolesterol yang tinggi serta macam zat lain yang dapatmengakibatkan bertambahnya berat badan.

Oleh karena itu berikut ini yakni beberapa tips diet dengan makanan ringan yang sihat yang boleh mengenyangkan dan boleh dijadikan sebagai sobat berehat

Tips Diet Dengan Cemilan Sihat


Tips Diet Dengan Cemilan Sihat

Brokoli
Brokoli memang bukanlah jenis makanan ringan yang dimakan oleh orang Indonesia , walaupunmemiliki kandungan nutrisi dan vitamin yang yang lengkap. Dalam setiap 100 gram brokoli mengandungi 41 mg vitamin C , kalsium yang setara susu , folat , serta antioksida. Makara boleh dikatakan dengan memakan brokoli setiap hari , maka setengah dari zat-zat yang diharapkan oleh tubuh telah dipenuhi.

popcorn
Makanan ringan yang sudah sinonim sebagai makanan ringan ketikamennonton filem di pawagam ini ternyata juga termasuk dalam kategori cemilan sihat. Di dalam setiap kotak popcorn saiz besar ternyata hanya terdapat kandungan lemak 1.5 gram dan kalori 93 kkal. Selain itu , makanan yang berasal dari jagung ini ternyata juga mempunyai kandungan vitamin E , vitamin B , magnesium , serat dan antioksidan yang telah terbukti dapat menghalang penyakit kanser.

Baca faedah buah mangga dapat mencegah penyakit kanser

pisang
Pisang merupakan makanan yang super sihat , kerana di dalam pisang terkandung zat kalium sebanyak 460 mg yang baik untuk kesihatan jantung. Pisang sering dijadikan makanan kegemaran untuk berdiet , kerana selainrasanya yang manis , harga pisangjuga murah meriah dan mudah untuk di temui sepanjang tahun.

Baca Faedah Buah Pisang Sesuai kandungan nutrisinya

Jelly atau agar-agar
Jelly atau agar-agar yakni jenis makanan yang kaya serat dan terbukti dapat menahan rasa lapar. Makara tidak hairanlah apabila makanan ini sering direkomendasikanuntuk seseorang yang sedangmelakukan jadwal diet sihat.

biskut
Menurut para ahlikandungan kalsium dalam biskut hampir sama yang terdapat pada segelas susu , sehingga dapat memenuhi keperluan tubuh akan kalsium , oleh kerana itu sebaiknya biskut yang di jadikan camilam mempunyai takaran atau perbandingan yang sama dengan segelas susu.

kacang almond
Kacang yang berbentuk bujur dan kulit yang keras ini yakni jenis makanan ringan yang dapatdijadikan cadangan makanan ringan yang menyihatkan pada masa lapang. Namun yang harus diingat , apabila anda sedang menjalani jadwal diet , sebaiknya tidak memakan kacang badam ini lebih dari 14 butir.

Susu low fat
Untuk yang ingin tetap terlihat segar pada dikala sedang diet , tips diet dengan makanan ringan yang sihat seterusnya yakni dengan mengambil susu rendah lemak (low fat) boleh dijadikan pilihan sebagai pendamping dari makanan ringan , tentu sajadengan takaran dan hidangan yang pas.

Yogurt dan keju
Seperti yang telah kita ketahui , yogurt dan meju makanan merupakan makanan yang mengandungi banyakdan rendah kalori sehingga sangat baik untuk tubuh. Selain itu , yogurt dan keju digabungkan dengan makanan lain menyerupai bijirin dan biskut yang mengandungi banyak magnesium dan fosforus , sehingga dapat memudahkan tubuh menyerap kalsium dan mineral.

ais Krim
Ais krim merupakan salah makanan ringan yang paling popular dan sangat digemari oleh sebahagian besar orang di dunia. Apabila melihat ais krim yang terlintas di benak anda mungkin makanan yang tinggi lemak. Namun kini ais krim juga telah tersedia yang rendah kalori dan rendah lemak. Makara untuk yang gemar ais krim akan tetapi sedang menjalani jadwal diet tidak perlukhawatir lagi untuk mengambil ais krim.

Smoothie blueberi
Minuman ringan ini banyak mengandungi kalsium yang sangat baik untuk tulang dan antioksidan yang dapat menghalang radikal bebas didalam tubuh yang boleh menjadi salah satu penyebab penyakit kanser.

Itulah beberapa maklumat kesihatan wacana makanan ringan yang sihat yang dapat membantu untuk menurunkan berat badan. Namun jangan lupa , biar diet berjalan sukses , selain mengambil makanan sihat , sebaiknya juga melaksanakan olahraga secara rutin. Selain tips diet dengan makanan ringan yang sihat menyerupai di atas , sebetulnya masih banyak jenis makanan sihat lain yang boleh dimakan.

Baca Tips Sukan Yang Baik Dilakukan Ketika Diet

Tidak ada komentar:

Posting Komentar