Kamis, 17 Agustus 2017

Cara Alami Mengobati Sakit Gigi Dengan Aman

Maklumat kesihatan Cara Alami Mengobati Sakit Gigi Dengan Aman - Sakit gigi merupakan hal yang tidak 'mengenakkan' bagi penderitanya. Bagaimana tidak? rasanya sangat sakit sekali untuk dirasakan. Lebih-lebih lagi apabila terjadinya selama sepanjang hari , dan 'bagus'nya rasa sakit itu tak kunjung hilang sehingga hal ini boleh mengganggu produktiviti harian.

Dan Apabila 'sakit gigi' tersebut anda yang mengalaminya , pasti anda akan segera mencari pelbagai cara untuk segera dapat menyembuhkannya. Seperti mencari ubat sakit gigi.

Cara Alami Mengobati Sakit Gigi Dengan Aman

Tetapi percayalah , semua ubat mengandungi materi 'kimia' yang biasanya kurang mengagumkan untuk tubuh. Dan juga menimbulkan anda akan mempunyai pergantungan jangka panjang yang merupakan kesan sampingan daripada ubat-ubatan.

Sakit gigi biasanya disebabkan kerana:
  • Kebanyakan mengambil makanan yang terlalu manis 
  • Terdapat gigi yang berlubang atau retak 
  • Gusi mengalami jangkitan 
  • bakteria 

Berikut beberapa cara Tips Merawat Sakit Gigi Dengan cara Alami yang boleh anda cuba:

Selalu Menjaga Kebersihan Mulut Dan Gigi

Ini merupakan perkara mudah yang boleh anda lakukan untuk dapat mengatasi sakit gigi. Kerana apabila anda meremehkan kebersihan ekspresi dan gigi anda , jangan salahkan apabila kuman dan bakteria 'menyarangi' ekspresi bahagian dalam.

Oleh kerana itu , sebaiknya mulakan semoga anda sentiasa menjaga kebersihan ekspresi , gigi , beserta gusi setelah tamat makan , dengan cara menyerupai menggosok gigi , atau akan meminum air putih untuk membersihkan kuman / bakteria yang tersangkut di gigi.

Menggigit Beg Teh Celup

Hampir sama dengan mengunyah kapas yang telah diberi garam. Tetapi yang satu ini harus menggigit kantung teh celup untuk mengurangkan gusi infeksi yang menimbulkan sakit gigi.

Bagaimana menggunakannya:
  • Masukkan kantung teh celup kedalam gelas yang berisi air matang 
  • Panaskan gelas yang berisi air dan kantung teh celup tersebut kedalam gelombang mikro (anda boleh menggunakan cara lain untuk memanaskannya) ingat jangan terlalu panas 
  • Setelah cukup panas , segera turun kantung teh celup yang berada di gelas lalu peraslah air dari kantung teh celup tersebut 
  • Jika sudah , gigit kantung teh celup tersebut pada daerah gigi yang sakit 

Mengunyah Kapas Yang Telah Diberi Garam

Kali ini anda akan mengunyah kapas yang telah diberi garam. Balutlah garam menggunakan kapas , lalu berikan sedikit air untuk melembutkan kapas. Selepas kunyah kapas tersebut. Bagaimana ini berkesan dapat membunuh kuman dan bakteria yang ada pada gigi.

Berkumur Dengan Air Hangat Yang Bercampur Garam

Seperti yang telah saya katakan sebelum ini. bakteria merupakan faktor utama penyebab sakit gigi. Oleh kerana itu , apabila anda tiba-tiba mengalami sakit gigi ambillah sebuah gelas dengan air hangat , lalu campurkan bersama garam. Setelah itu , minumlah air tersebut semoga anda gunakan untuk berkumur selama 30 ketika lepas buang.

Menjaram Gigi Dengan Air Hangat

Hal ini ampuh untuk mengurangkan rasa 'ngilu' pada gigi anda yang sakit. Tuamlah gigi anda menggunakan air yang mempunyai kadar 'hangat' secukupnya. Dengan begitu rasa sakit pada gigi anda tidak sesakit menyerupai sebelumnya.

Begitulah maklumat kesihatan cara mengubati sakit gigi yang semulajadi dan selamat untuk boleh anda praktikkan. Ingat , hal tersebut sudah sangat gampang sekali untuk anda terapkan , jadi jangan bimbang lagi terhadap sakit gigi yang secara tiba-tiba melanda diri anda. Semoga bermanfaat!

Baca Menjaga gigi dan tulang tetap berpengaruh dan sihat dengan faedah buah tomat

1 komentar:

  1. Menangkan Jutaan Rupiah dan Dapatkan Jackpot Hingga Puluhan Juta Dengan Bermain di www(.)SmsQQ(.)com

    Kelebihan dari Agen Judi Online SmsQQ :
    -Situs Aman dan Terpercaya.
    - Minimal Deposit Hanya Rp.10.000
    - Proses Setor Dana & Tarik Dana Akan Diproses Dengan Cepat (Jika Tidak Ada Gangguan).
    - Bonus Turnover 0.3%-0.5% (Disetiap Harinya)
    - Bonus Refferal 20% (Seumur Hidup)
    -Pelayanan Ramah dan Sopan.Customer Service Online 24 Jam.
    - 4 Bank Lokal Tersedia : BCA-MANDIRI-BNI-BRI

    8 Permainan Dalam 1 ID :
    Poker - BandarQ - DominoQQ - Capsa Susun - AduQ - Sakong - Bandar Poker - Bandar66

    Info Lebih Lanjut Hubungi Kami di :
    BBM: 2AD05265
    WA: +855968010699
    Skype: smsqqcom@gmail.com

    BalasHapus