Sabtu, 29 Juli 2017

Ubat-ubatan Tradisional Penumbuh Rambut Secara Semulajadi

Jika anda mengalami keguguran pada rambut anda sehingga menimbulkan kepala anda menjadi botak , maka hal ini ialah informasi yang sangat ditakuti orang , keguguran pada rambut tidak hanya berlaku pada seseorang yang sudah mempunyai umur yang renta , namun boleh saja hal ini terjadi kepada mereka yang masih muda maupun dewasa , kalau perkara ini terjadi pada seseorang yang masih muda maka hal ini ialah informasi dan boleh menimbulkan mereka kurang percaya diri dalam melaksanakan rutin sehari-hari.

Pasti kalau anda memiliki rambut gugur , anda akan mencari obat penumbuh rambut dengan cepat , namun ubat tersebut seakan-akan sukar untuk didapati , kerana kalau anda menggunakan materi semula jadi anda perlu menunggunya dan juga harus menunggu proses semula jadi juga , perkara ini berbeza dengan menggunakan ubat rambut gugur maupun obat penumbuh rambut botak yang sudah diedarkan di pasaran , kerana produk tersebut boleh memberi hasil yang sangat cepat dan juga kesannya.

Ubat-ubatan Tradisional Penumbuh Rambut Secara Semulajadi

Dalam kebanyakan kes seseorang yang sudah menggunakan produk penjagaan rambut akan menimbulkan anda pergantungan dengan produk tersebut , kalau anda berhenti menggunakannya pasti informasi rambut anda akan datang kembali , sehingga anda harus memakai produk tersebut secara rutin lagi. Jika ada materi kimia yang terdapat kepada ubat tersebut maka perkara itu boleh menimbulkan informasi lain kepada rambut anda.

Ubat-ubatan Tradisional Penumbuh Rambut Secara Semulajadi

Untuk itu kami akan memberi tips ubat tradisi yang boleh menumbuhkan rambut anda secara semulajadi , silahkan simak yang ada di bawah ini:

Minyak kemiri untuk rambut botak dan gugur

Dalam kebanyakan kes minyak kemiri ini digunakan sebagai penyedap kuliner , namun zaman dahulu minyak kemiri juga digunakan untuk mengatasi informasi rambut menyerupai rambut gugur dan juga botak.

Caranya ambil 6 buah kemiri , kemudian ditumbuk halus setelah itu ditambah sedikit air , kalau sudah dimasak sehingga keluar minyak , hangatkan minyak tersebut setelah di rasa sudah hangat anda boleh mengoleskan kepada rambut dan kulit kepala anda , kalau sudah anda boleh membolehkan beberapa jam dan bilas hingga bersih. Itu fungsi dari minyak kemiri yang boleh mengatasi informasi rambut uban dan juga menumbuhkan rambut.

Lidah buaya untuk rambut gugur teruk dan botak ubat

Penumbuh rambut semulajadi berikutnya iaitu pengecap buaya , yang satu ini ternyata sudah dilakukan oleh banyak orang kepada zaman dahulu iaitu dengan cara menyimpan daun pengecap buaya lalu dibuang kulitnya , selepas itu gosokkan ke rambut dan juga kulit kepala anda , kemudian anda boleh membungkus rambut anda dengan tuala dan biarkan semalaman , lalu dibilas di pagi hari. Lakukan cara ini sekurang-kurangnya seminggu sekali supaya alhasil maksimum , nescaya rambut anda akan berkembang kembali.

Dengan saderi untuk rambut gugur dan botak

Menggunakan saderi ini sudah diperkenalkan semenjak masa nenek moyang kita , banyak yang menggunakan saderi ini sebagai perisa makanan dan juga ubat alami , selain itu saderi ini juga boleh mengatasi informasi rambut gugur anda.

Caranya sangat mudah iaitu menyediakan 10 batang saderi yang sudah dicuci bersih , kemudiannya dipotong-potong lalu masukkan daun saderi tersebut ke dalam pengisar untuk dihancurkan , kalau sudah sebati dengan telur yang telah dipukul , selepas itu anda boleh menyapu campuran tersebut kepada rambut dan kulit kepala anda sambil diurut lembut dan sila anda mendiamkannya 30 minit , kemudian di bilas dengan syampu.

Demikian yang dapat kami sampaikan semoga membantu dan terima kasih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar